خانه / معرفی / پلاگین چیست و چگونه به کار ما می آیند ؟

پلاگین چیست و چگونه به کار ما می آیند ؟

سلام به همه دوستان سایت پیک وان

پلاگین چیست و چگونه به کار ما می آیند ؟

بنا بر ضرورت و همینطور بمنظور آشنایی شما عزیزان  با پلاگین ها که  بروی نسخه فتوشاپ شما نصب میشوند تصمیم گرفتم که برخی از آنها را برایتان معرفی کنم که هم با نحوه کار کردن آنها و هم با  اسامی آنها آشنا شوید .

بهتر است که با این پرسش شروع کنیم که اصولا”  پلاگین ها چیستند و چه کاری را برای ما انجام میدهند؟ پلاگین ها ابزارهای جانبی هستند که شرکت سازنده نرم افزار مثلا   Photoshop , Nik Collection  ، Topazبه کاربران داده تا آنها هم بتونند در زمینه بهبود و گسترش دادن کار و برنامه فعالیت های خود از این برنامه ها استفاده کرده که هم در وقت و هزینه برای آنها صرف جویی شده و دیدگاه های تازه ای نسبت به کار های خود داشته باشند .پس هر شرکت و یا هر کسی می تواند برای برنامه مورد نظر مثل فتوشاپ پلاگین بسازد و اصولا کارهای یک پلاگین در محدوده کارکرد آن برنامه هست ولی هر پلاگین برای خودش مراحل نصب و کارکرد های جداگانه ای دارد و همین طور که خیلی از نرم افزارها در انجام دادن کارهای مشخصی با هم تفاوت های چشم گیری دارند پلاگین ها و هم شامل همین مبحث هستند.

nik-software-coupon-code

اکثر این پلاگین ها بر روی برنامه مادر و یا پایه نصب میشوند البته چون در اینجا بحث برنامه فتوشاپ است بنا براین فرض بر این است که شما برنامه فتوشاپ را در کامپیوتر خود داشته و از آن در حال استفاده باشید . با نصب یک پلاگین شما اعمال افکتها و تنظیمات از پیش تعیین شده بر روی یک طرح با پلاگین ها انجام می شود و کارش با اکشن ها تا حدودی البته یکی است ، بحث این که اکشن ها در فتوشاپ چه کار میکنند دیگه در اینجا نمیشه به آن پرداخت  و مبحث مفصلی دارند که در جای خودش درآینده به آن خواهیم پرداخت ولی در نظر داشته باشید که از نظر کلی خیلی به هم شبیه هستند .
مثلا اگر ما بخواهیم  یک افکت را بر  روی عکسمان و یا نوشته هایمان   که در فتوشاپ می توانیم بازکنیم را  با دست انجام بدهیم  یا اصلا همچین کاری رو نمیشه انجام داد  و یا اینکه برای انجام دادن اون کار اولا نیاز به دانش کافی برای اون کار دارید و ثانیا وقت خیلی زیادی می خواهد  در حالی که پلاگین ها در عرض چند ثانیه میتونند آن افکت وآن خواسته شما رو بر روی اون طرح ایجاد کنند که اکثرا هم شامل تنظیمات خاص خودش هست این کار اصلی پلاگین ها بود.(توجه کنید که بعضی از کارهای پلاگین ها رو با هیچ راهکاری بجز با خود پلاگینها نمی شود  اجرا کرد).

برای نصب آنها نیز معمولا دارای یک فایل نصبی بوده و با زدن چند کلیک به راحتی بر روی سیستم ما نصب و آماده کار خواهد بود. خوب با این تعریف کوتاه حالا می رویم به معرفی شرکت های سازنده معروف و صاحب نام و توضیحاتی در مورد محصولات و کارآیی های آنها .

لطفا با ما همراه باشید.

 

4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال ضد اسپم * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.